lördag 23 juli 2011

7 sätt Twitter kunde vara vinna lokalt

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/EaUA1NbWwiU/:

Redaktörens anmärkning: Följande gäst post är skriven av Victor Wong , VD för PaperG , en lokal annonsering teknikföretag.

Erövra "lokal" är en av de största möjligheterna på Internet idag, och det verkar som
Men Twitter unika position har gått i stort sett obemärkt. Idag är Twitter ett fantastiskt verktyg för
förenar människor till världen, men det har ännu inte lyckats ansluta människor till platser de bryr
om. Om Twitter valde att överbrygga denna klyfta är dock högre användarnas engagemang och även monetarisering
skulle sannolikt följa.

1. Twitter Platser
Vad hände med Twitter platser? Under 2010 skapade Twitter ställe sidor för lokala företag (som kallas Twitter platser), men de gick förlorade i den nya redesign. Det ursprungliga konceptet, samtidigt som saknar synlighet och nytta, förutsatt en bra plan för hur Twitter kan bättre betjäna sina lokala företag genom att differentiera dem från vanliga användare.

Det första steget för Twitter kommer att vara att räkna ut hur man skiljer personliga konton från näringslivet konton. Gjort rätt, kunde Twitter Platser bli go-to källa för information om alla företag (trots allt, företag är mer benägna att uppdatera sin Twitter-sida mer än deras hemsida). En ny Twitter-Platser skulle kunna koppla ställe sidor med motsvarande verksamhet konton, samt samlade innehåll från andra lokala källor som liknar vad Google gör med sin plats Pages.

2. Vart Följ
Förutom att "Vem att följa," Twitter bör skapa en "Vart följa"-avsnittet som skulle ytan föreslås Twitter ställe sidor, vilket ökar synligheten av Twitter platser. Inte bara skulle det öka användarnas engagemang, skulle denna funktion även generera möjliga annonsutrymme för en "Promoted Places" produkt som skulle vara den lokala motsvarigheten till "Främjat konton" redan sålda.

3. Placera Trender
Twitter måste vara den ultimata federator av check-ins, både explicit (Foursquare, geo-taggade tweets) och mer implicita (Instagram). De flesta positionsbaserade tjänster sänds redan information till Twitter, som fortfarande är opartisk utan egen konkurrerande tjänsteleverantörer, till skillnad från Facebook. Genom att aggregera sänds lokaliseringsuppgifter, kan Twitter organisera faktiskt vad som händer i en viss stadsdel eller plats och visa trender platser. Detta användbart verktyg skapar också ännu en naturlig annons tillfälle - Promoted Place Trends.

4. Geografiskt fokuserat Tweets
För stora kedjor, är ett dilemma hur man använder Twitter för att köra lokalt, lagra-specifika erbjudanden. Twitter
bör göra det möjligt betalande annonsörer att geografisk inriktning tweets till efterföljare på en viss plats. På så sätt kan nationell lokala företag med flera platser, till exempel Whole Foods eller Best Buy, skickar ut varje vecka specialerbjudanden specifika för vissa regioner utan rädsla för alienera användare i andra områden.

5. Lokala Alerts
Alla som har använt Twitter kan berätta att det är en guldgruva av information om din grupp - om du vet hur du söker på rätt sätt. För att hjälpa människor att hitta lokalt innehåll skulle Twitter erbjuder "Google Alerts" där användaren få meddelande när sökord (platser, människor, etc.) förekommer i närheten. Människor kan sedan omedelbart meddelas när en skola, barn, eller viktig lokal fråga gör nyheter.

6. Loyalty Rewards
Alla företag vill belöna sina bästa kunder, och Twitter borde göra det dött enkelt att belöna nya prenumeranter eller trogna förespråkare. Många företagare skulle älska att säga: "Tack för att efter min restaurang, här är en kupong för en gratis aptitretare!" 3: e parts insatser, såsom PaperG är Polly.IM, har redan börjat göra något liknande med stor framgång.

7. Främjas retweets för lokal handel
Föreställ dig att kombinera grupp-köpa vurm med en plattform som i grunden social som Twitter. Twitter
har en handel möjlighet att ange lokal erbjudanden utrymme genom att göra det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar