söndag 31 juli 2011

Att köpa en elbil

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/L2pvDowaaw0/:

Gästen inlägg är av riskkapitalist David Cowan . David har nyligen köpt en Nissan Leaf efter att ha gått bilen mindre för två år.

Efter 3,5 år har jag äntligen åter anslöt sig till gemenskapen av bilägarna.

Mellan februari 2008 och förra veckan var jag bil-mindre . Jag lånade och hyrbilar, tog taxi och bilar Zip, och ibland cyklade. Jag bummed också en hel del åkattraktioner (tack så mycket - du vet vem du är). Det hade börjat när garantin på min fantasi tyska gas MATVRAK gått ut, jag sålde sak, och aldrig riktigt funnit sig tid att leta efter en ersättare - Vem har tid för detta ?

Jag kände mig mycket mer glad över möjligheten att köra en elektrisk sedan, som bör vara grönare, potentiellt snabbare, enklare att använda och billigare att bränsle. Viktigast av allt, jag har aldrig döda tio minuter att stanna för gas - som har tid för detta? Så jag satte mitt namn ner på listorna för en Tesla Model S, Fisker Karma, Nissan Leaf och Chevy Volt, beslutar sig för att vänta på att en ska byggas. Tre år senare fick jag samtal från Fisker, Nissan och Chevy, och det var dags att fatta beslut.

Efter att ha undersökt alternativ och köra bilarna, det var ett ganska lätt beslut att köpa Leaf för dessa åtta skäl:

1. Jämfört med de andra, får Leaf dubbelt så lång räckvidd från en batteriladdning: 100 miles eller 85 miles med AC veva. (Ansluta bilen in och ut lägger ungefär 15 sekunder en dag till din dagliga rutin, eller 5 minuter i månaden -. Ungefär hälften av tiden vi spenderar på bensinpumpar)

2. Med en ren elmotor (inte en hybrid bensinmotor) Bladet är nimbler, mindre ömtåliga, och lagligt att köra i Kaliforniens bilpool banor så jag kan gå förbi Highway 101 trafikstockningar - WHTFT?

3. Körning i eldrift (utan hjälp av en hybrid bensinmotor) är underbart tyst och smidig (ingen sändning). Även på 80 miles per timme accelerationen är omedelbar och imponerande.

4. Bladet styr så smidigt som en Lexus, och de små hjulen vända på en femöring.

5. Endast Leaf har öppna, bekväma sittplatser med gott om takhöjd fram och benutrymme bak (ett måste om du har barn)

6. Endast Leaf bär 5 passagerare (ett måste om du har tre barn!)

7. Bladet har den största stammen, och baksätet fällas ner för mer lastutrymme.

8. Bladet kostar 3 / 4 mycket som Volt, och 1 / 3 så mycket som Karma. Du får minst $ 7500 skattelättnader, kompenseras av $ 2,000 bekostnad av ett hem 220 volts laddstationen.

Dessa orsaker förklarar varför Nissan Leaf nu säljer mer än flocken. Jag kan tänka mig tre goda skäl till varför du kanske vill köpa en av de andra bilarna:

1. Bladet är ren elmotor är inte ett problem för två bilar familjer - på den sällsynt dag en gång i månaden när du kör mer än 100 miles, kan du alltid ta gas MATVRAK istället (Honda Odysseys är awesome). Men utan att säkerhetsprocedurer kommer en bil hushåll hittar Volt mer praktisk (om än dyrt och trångt).

2. Om du älskar att köra stora, tunga sportbilar som sitter lågt på marken och du har $ 100k att bränna (som dessa killar ), då du kanske föredrar den vackra designen av Karma. Den har utseendet och känslan av en lyx muskel bil med ett morrande motorer, säten hink och vackra trä / läder interiörer. (Bladet är all plast.) Med det sagt, att karma fungerar som en sportbil vid lägre hastigheter, men på motorvägen Jag tyckte att det rent av trög jämfört med Leaf. Den Karma hanteras motorvägen acceleration nearl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar