söndag 31 juli 2011

En annan Airbnb Victim berättar sin historia: "Det fanns meth Rör Överallt"

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/_qg5oW7nCMA/:

Denna sista veckan har vi alla såg med fasa som historien vecklade ut om en Airbnb användare som hade sitt hem genomsöktes en månad sedan.

Annat än marginellt inslag av oss att få dras in i historien, verkade det att vara avveckling igår. Företaget verkar vara böjd över bakåt för att kompensera offret och undvika en annan av hennes blogginlägg där hon skriver om hur rädd hon är fortfarande hemlösa och skakad efter pärs.

Nu annat offer har kommit fram.

Troy Dayton skrev först om hur hans Oakland hem hyrdes av en meth missbrukare med en stulen identitet i en kommentar till ett av våra inlägg om företaget. Jag kontaktade Troy och vi pratade på telefon idag om vad som hände. Hans situation är mycket lik EJ talet.

Här är Troy ursprungliga kommentar:

Något liknande hände mig ungefär 2 månader sedan.

Förutom stulna värdesaker gjorde tjuvar / narkomaner tusentals dollar i bisarra skador till mitt hyrda hem och lämnade den full av meth rör. De var identitet tjuvar också och alla mina personliga uppgifter var strödda om. Ytterligare undersökning av mina egna ledde mig till bevis på att folket inte bara tjuvar utan var också farliga. Även jag fruktade för min egen säkerhet och ville inte bo i mitt hem under en tid.

Jag hade ett liknande problem med slumpmässiga kommunikation från personer i AirBnB. Jag gav dem flera möjligheter att göra mig en nöjd kund som de gjorde men då tillbaka sitt erbjudande efter deras var missförstånd bland laget. Ibland dagarna gick utan att höra från någon, medan jag var rädd-drabbade, helt förvirrad och arg. Det var nästan det mest absurda kundtjänst kris man någonsin kan föreställa sig. Men jag är en pipig hjul, och vi till slut funnit en godtagbar lösning att jag var allmänt nöjd med.

Jag har sedan både hyrde min plats ut och stannade i andras hem från airbnb.

Här är vad jag lärt mig: om du hyr ut din bostad, det finns en gräns för hur mycket AIrbnb kan göra för att skydda dig. Det är inte deras fel, men det är deras fel att de upp-play hur mycket de skyddar dig och tona ned vad man bör göra för att skydda sig. Vid slutet av dagen du hyr till en främling. Du bör kontrollera det ID och telefonnummer se till att de matchar. Jag skulle vilja be om en länk till ett socialt nätverk som LinkedIn, FB eller Couchsurfing om det inte finns trovärdiga vittnesmål på AirBnb. Jag vill chatta med dem i telefon innan överens om att hyra ut till dem. Hade jag gjort detta, skulle de personer som förstörde mitt hus aldrig har gjort det i.

Också, gå med din gut. Min magkänsla sa något var inte rätt om människor som hyrde min plats, men jag visste inte hur man hanterar att magkänsla och var inte säker på hur airbnb skulle ha behandlat mig eller dem hade jag sa till dem att jag inte ville dem att stanna även efter att de bokat den.

Här är ett sätt Airb'nb kan göra detta till en annan inkomstkälla: Mest hyra försäkring täcker inte detta eftersom du är i huvudsak andrahandsuthyrningen. Om större stöld och skadegörelse är så sällsynt som Air bnb säger att det är, som jag tror är sant, då borde de kunna få en bra försäkring skräddarsydd just för sina kunder att de kan sälja för en extra avgift till hyresgäster.

Också, som på kort sikt hyra som ett hotell blir allt vanligare och andra webbplatser flytta in på Airbnb de kommer att behöva mer värde för att motivera sin mycket höga avgifter, kanske försäkringar och kontroller bakgrund skulle vara ett bra komplement. Självklart, om jag var försäkringsbolaget, skulle jag kräva att ägarna av fastigheten hyrs ut till dubbelkolla ID av de människor som checkar in för att vara säker på att bakgrundskontroller är faktiskt för de människor checkar in

Vid slutet av dagen, jag tror AirBnb är välmenande men jag tror att de kämpar med sådan snabb tillväxt och förvaltnings-och kommunikation har inte skalat som f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar