torsdag 7 juli 2011

Fråga Slashdot: enklaste Linux Distro för en nybörjare

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/qNNOoJXbC4E/Ask-Slashdot-Easiest-Linux-Distro-For-a-Newbie:
anymooseposter skriver "Min mamma tar en dator klass på lokal Community College hon frågar:.." Jag behöver ladda ner en Linux OS och testa det för klass Uppdraget är att använda ett OS annorlunda än vad du normalt använder Tja,. Eftersom jag använder Windows och OS X, föreslår uppdraget Linux. Men, min fråga är, vad är det enklaste version baserad på Linux för mig att sätta på cd och försök? Jag såg flera på nätet. Alla tankar från toppen av din huvud? " Vilken Linux Disto skulle vara enklast att ställa in utan att behöva tillgripa dubbel uppstart och / eller frågor drivrutin? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar