torsdag 7 juli 2011

IBM Watson Att Byt säljare och Cold-ringer

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/WvabQWsCnGc/IBM-Watson-To-Replace-Salespeople-and-Cold-Callers:
En anonym läsare skriver: "Efter att erövra Jeopardy! Och göra inbrytningar i diagnos av medicinska sjukdomar, är IBM: s nästa ansökan om Watson förbättra försäljning och kundsupport. Företag kommer att kunna helt enkelt fylla Watson (eller snarare DeepQA) med domän-specifik information om produkter och tjänster, och luta dig tillbaka som den använder sin naturliga språkkunskaper bearbetning för att besvara förfrågningar från potentiella kunder. De potentiella fördelarna är enorma. Watson antingen skulle öka befintliga sälj-och supportteam, eller ersätta dem helt. Också i en vacker och självuppfyllande twist kommer den första tillämpningen av denna re-beslutit Watson ska vara internt på IBM, att hjälpa till att sälja mer IBMs Watsons till andra företag. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar