torsdag 7 juli 2011

Microsoft berättar japanska spel divisionen att prova, prova igen

Intressanta nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/07/07/microsoft-tells-japanese-gaming-division-to-try-try-again/:
Visar sig, är hem för Mario och Sonic fortfarande en tuff värld att penetrera för Microsofts spel division, trots sina nästan tio närvaro på marknaden. Medan hemodlade Nintendo och Sony-produkter får mycket av kärlek och yenen är nykläckta industrin utomstående kvar att klara sig själva. Att äntligen ha tagit upp en miljon sålda exemplar i Japan för sin fem år gamla konsolen , är MS flytta fokus till sina Kinect lanseringen misslyckanden. Föga förvånande har hoppa-sparkade hela kroppen rörelsestyrning tillbehör inte sin väg in så många japanska hjärtan och hushåll som Ballmer-ledda företag vill, så det är att blanda kortleken i dess japanska utpost för att snurra strategin lite annorlunda. Meddelas via presskonferens idag, Takashi Sensui - tidigare chef för Home och Entertainment Division - kommer nu att övervaka den nyinrättade Interactive division Entertainment Business. Även i verken finns några mycket kulturellt anpassade IP för Kinect plattform: Suda51 producerade Codename D och en version av Stål bataljon från Capcom. Oavsett resultatet av denna förnyade tryck kan vara, det säkert inte länge innan Microsoft får ge Japan den gamla nästa generation college försök. När allt är tredje gången charmen.

[Bild kredit via In.com ]

Microsoft berättar japanska spel divisionen att försöka, försöka igen ursprungligen visades på Engadget on Wed, 7 Jul 2011 01:22:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Eurogamer | källa AndriaSang | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar