tisdag 2 augusti 2011

Att göra grafik i spel '100, 000 gånger "bättre?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ley2trQQsX0/Making-Graphics-In-Games-100000-Times-Better:
trawg skriver "Ett litet australiensiska mjukvarubolaget - uppbackad av nästan AUD $ 2 miljoner i statligt stöd - hävdar de har utvecklat en ny teknik som '100, 000 gånger bättre" för grafik dataspel Det är inte klart exakt vad blir multipliceras, men. de uppenbarligen "göra allt ur lilla atomer istället för platta skärmar." De har postat en video på YouTube som visar sin nya teknik, som tydligen är igång vid 20 FPS i mjukvara. Det är (mycket) ljus på de tekniska detaljerna, och extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis, men de säger en SDK beror på ett några månader - så håll ögonen öppna för mer ". John Carmack hade följande att säga om företagets påståenden: "Ingen chans att ett spel på nuvarande generations system, men kanske flera år från nu Produktionen frågor kommer att vara utmanande.."

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar