lördag 10 september 2011

Inne Austin huvudstad Factory 2011 Demo Day

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/da_yOYdJ02I/:
Capital-Factory

Redaktörens anmärkning: Jacob är ett Venture Umgås med Shasta Ventures . Innan han kom till Shasta arbetade Jacob på Microsofts BizSpark program och var det "business killen" på VentureBeat. Följ @ jacob på Twitter här .

Det var en helt perfekt dag i Austin förra onsdag, ett tempererat och blåsigt 89 grader. Den typ av dag som verkade mogen med möjligheter. Austins start samhället samlades i massor vid University of Texas att höra platser från fem företag debuterar av Capital Factory , Austin sommar start gaspedalen. Den vibe det var optimistisk och full av energi.

Den start samhället i Austin gör mycket bra, om händelsen var någon indikation (på eftermiddagen vi också såg demos från 15 av de bästa och smartaste i Austin totalt). Även jämförelsevis små bredvid Silicon Valley eller New York, den "Silicon Hills" har en av de mest tätt sammansvetsat och samarbete av något jag har upplevt.

Här är en snabb titt på de fem 2011 företag Capital Factory. Vi såg väldigt snygga presentationer och med ett gemensamt tema för företag som arbetar på en riktigt stor möjlighet, men med fokus på första vertikaler där de kunde visa grepp och gör snabba framsteg. Jag tror att detta är en (bra) artefakt av Austins pragmatism och sin styrka inom marknadsföring, försäljning och affärsutveckling.

StoryMix Media grundades av man och hustru team Ariane och Mike Fisher, gör StoryMix Media äntligen alla dessa korta videoklipp som du skjuter med din iPhone och Flip kameror användbart. Det är ungefär som Animoto för video.

Med en egenutvecklad backend auto-edit-och skarvning teknik gör StoryMix du enkelt skapa, publicera och dela korta videofilmer med familj, vänner och Facebook. Med en färg-esque strategi med deras kommande iPhone app, de gör det enkelt för människor på samma händelse, som ett bröllop, att ta videor och ladda upp dem till en molnbaserad instrumentpanelen som kan samarbeta organiseras i ett sammanhängande video och publiceras på Facebook för att märka alla dina vänner i deras pinsamma tabell-dans stunder.

Exemplet filmer vi såg såg jättebra. Bolaget fokuserar först på bröllop marknaden, vilket är ett självklart val. Företaget berättade att mindre än 1 / 3 av alla bröllop har videography, trots otaliga miljarder som annars går åt i samband.

Kritik: Medan de är att fokusera på en inriktning mot en enda vertikal, nå lönsamhet, och höja ängel pengar till bränsle marknadsföring kundförvärv Sammantaget är detta en ren konsument spela där du vill ha det absolut frånvaro av friktion och vill uppmuntra off-label use fall och kreativitet. Deras utgångspunkt Produkten är prissatt på $ 99. De bör överväga en freemium modell för att få så många användare som möjligt och sedan tjäna pengar för premium-tjänsten (se: Animoto).

Helpjuice uppdaterar automatiskt ditt företags hjälpsida. Grundare Emil Hajiric är en 18 årig underbarn som nyligen flyttat från Bosnien till Austin.

De flesta startup är i branschen för att skapa ett stabilt företag med stellar kundupplevelse, och som sådana skaffat utrustning för att snabbt reagera på produkt eller teknisk support. Dock får supportteam översvämmade 24 / 7 via gemensamma frågor som kan vara lätt answere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar