torsdag 18 november 2010

Exklusivt: woz felciterad! "Nästan varje app som jag har är bättre på iPhone"

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/11/18/exclusive-woz-misquoted-almost-every-app-that-i-have-is-bette/:

Några kommentarer hänföras till Steve Wozniak orsakade en hel ståhej i morse - enligt holländsk tidning De Telegraaf, sade woz att "Android telefoner har fler funktioner", vilket skulle bidra till Googles OS blivit den dominerande plattform för smartphones. Uppenbarligen raketfart ett uttalande som det från Apples grundare runt på nätet, och det är kvitta ännu en omgång av rasande Android-vs-IOS debatt. Det finns bara ett problem, men: woz aldrig sagt något sådant. Slår ut woz är en Engadget commenter precis som du, och när vi såg att han hade lämnat ett förtydligande på posten, ringde vi upp honom för ett kort samtal för att sortera ut allt.

Woz säger att han gav De Telegraaf reportern en lång demonstration av röstkommandon på Ios och Android, påpekade att Android erbjuds möjligheten att säga "Navigera till Joe's Diner", och föreslog att Apple skulle fånga upp genom sina inköp av Siri och Poly9 . Enligt Steve, that's about it - ". Nästan varje app jag har är bättre på iPhone säger han att han skulle" aldrig "säger att Android var bättre än IOS, och att Woz sa han lätt prognostiserad att Android skulle bli mer populär "baserat på vad jag läst," men att han förväntar Android "att vara väldigt lik Windows ... Jag försöker inte lägga Android ner, men jag m inte tyder på att det är bättre än IOS ens i vår vildaste fantasi. Men det kan få större marknadsandel och fortfarande vara skit. " Han är inte blyg, som woz - lyssna på honom säga det själv efter pausen.

Fortsätt läsa Exklusivt: woz felciterad! "Nästan varje app som jag har är bättre på iPhone"

Exklusivt: woz felciterad! "Nästan varje app som jag har är bättre på iPhone" som ursprungligen visades på Engadget tor, 18 Nov 2010 13:31:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar