måndag 29 november 2010

Vad att ladda med en 4-årige mannens Netbook?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/-Ye8_8y7tNU/story01.htm:
nostrodecus skriver "Jag har en systerson som är mycket ung, men som har techie gen - han fann Gruffalo på youtube innan någon visste att han kunde stava Nu är han nästan 4, och jag tänkte ge honom min netbook (Acer kör XP. ), som jag knappt använda längre. Så naturligtvis kommer jag att ta bort alla porr, men vad ska jag ladda upp på det? Finns det verktyg / program som jag kan ladda upp på den för att skydda den och honom från saker han inte borde inte se till college? Dessutom, vad apps eller spel kan jag ladda på det som en 4-åring kommer att få någon nytta av? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar