tisdag 7 december 2010

Den nya verklighet som Gaming

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/DbrqYjDS1CE/story01.htm:
Hugh Pickens skriver "Video games brukade vara ungefär kämpar mot utomjordingar och rädda prinsessor, skriver Rohin Dharmakumar i Forbes, men de mest populära spelen idag har du markberedning din gård, uthyrning serveringspersonal och utforma menyer för din restaurang eller tar med ditt husdjur ute och promenerar samtidigt som vänskapliga relationer med grannarna. "Verkligheten tycks det, är den nya eskapism." Videospel av före sociala nätverket eran mestadels spelades av pojkar eller unga män, men "nu kärnan publiken i sociala nätverk spel är flickor och unga kvinnor, säger Alok Kejriwal, grundare och VD för games2win, ett online spelföretag. Den deponering punkten i USA kom 2008 när kvinnor fler än män på Internet. Kombinerat med miljontals föräldrar och farföräldrar som är ny till Internet, är den traditionella ansiktet på spelaren ändra sig från en 25-årig man till ett bälte från 16 till 40 år bestående av män och kvinnor i nästan lika hög, säger Sebastien de Halleux, en av grundarna av Playfish, som förutspår att någon kommer att skapa ett socialt spel inom kort som drar in en miljard dollar ett år. Gaming för denna nya uppsättning av spelarna är mindre om hisnande grafik, pulserande ljud eller kant-of-the-sits action och mer om att stärka befintliga verkliga världen relationer genom täta casual gaming. "Tänk på dessa spel som en sandlåda där alla har samma verktyg, uppnår ändå alla olika resultat, säger de Halleux. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar