tisdag 14 december 2010

Michael Moore inlägg Julian Assange's Bail

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ASUj_zVvMi0/story01.htm:
digitaldc citat Michael Moore i en berättelse som körs på Huffington Post där han säger "I går, i Westminster Magistrates Court i London, advokater för Wikileaks grundare Julian Assange fram till domaren ett dokument från mig om att jag har lagt upp $ 20.000 av mina egna pengar för att hjälpa rädda Mr Assange ur fängelset. Dessutom är jag (Michael Moore) offentligt erbjuder hjälp av min hemsida, mina servrar, mitt domännamn och allt annat jag kan göra för att hålla Wikileaks levande och blomstrande som det fortsätter arbetet med att avslöja brott som kokades ihop i hemlighet och som utförs i vårt namn och med våra skattepengar. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar