torsdag 27 januari 2011

Hur Gaming kan rädda världen

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/LKHeF6lgAOU/How-Gaming-Can-Save-the-World:
En anonym läsare skriver "Game designer och all-around intressant person Jane McGonigal just publicerat en bok hävdar att spela spel kommer att bidra till att lösa de akuta problemen i den verkliga världen. För att markera publikationen har Discovery Magazine en Q & A med McGonigal inom flera områden, såsom:? exakt hur mycket spel är för mycket "Det var en riktigt stor studie som spårade 1.100 soldater i ett år, och såg på hur de tillbringar sin lediga tid med saker som de ansåg anpassningsmekanismer som använder Facebook, lyssna på musik, läsa, träna, eller spelar videospel. De korrelerade detta med förekomsten av posttraumatiskt stressyndrom (PTSD), depression, självmordsförsök och våld i hemmet. konstaterade att med mycket bred marginal, som den mest psykologiskt skyddade personer, hade de lägsta priserna av någon av dessa negativa erfarenheter-fanns människor som spelar tv-spel 3 till 4 timmar om dagen. ... Det var fascinerande, det var mer fördelaktigt än något annat men som arbetar ute 7 timmar om dagen. " Hon pratar också om hur relationer smitts i spel kan förändra världen och som världen problem exakt är hon försöker lösa via spel. (Tips: tänka stort.) "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar