lördag 15 januari 2011

IPAD + Macintosh Plus = Crazy Visualizer Helmet

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/q_CLVAy_H-A/story01.htm:
En anonym läsare skriver: "Jag skulle vilja dela med dig en hjälm jag gjort av en Macintosh Plus och en iPad. Huvudsak köpte jag en Macintosh Plus på ebay, bort de inre delarna, skär ett hål i botten av fallet, infogade innerfack av en cykelhjälm (kapas för att passa), och skär en kortplats för IPAD att glida i. IPAD tunnhet gör att gott om plats för användarens huvud och det inre hjälmen håller Macintosh belägen på rätt sätt. Det som började som ett projekt för min skulptur klass har nu blivit en del av min gode vän Kid Chameleon's DJ-set och ett sätt för oss att visa upp våra bilder på ett nytt sätt under liveframträdanden. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar