onsdag 29 juni 2011

LEGO Barad-dur: 50.000 stycken, 2 månader att bygga, rent fantastisk

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/hC-BDSqVCLM/the-lego-barad-dur-50000-pieces-two-months-of-construction-pure-awesomethe-lego-barad-dur-50000-pieces-2-months-to-build-pure-awesome.ars:

"Jag kan inte exakt säga hur många delar är i modellen, men jag beställde cirka 25.000, och samma mängd av delar kom från mitt eget lager," Kevin Walter berättade Ars. "Min sista gissning är mer än 50.000." Jag såg först bilder av hans Lego-modell av Barad-dur när en annan medlem av personalen postat bilder medan vi pratade om historier vi arbetade på. Det är en stor konstruktion, och utan detaljerad källmaterial att bygga från, hade skaparen att gå efter ögat samt försök och misstag.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar