fredag 8 juli 2011

Netvibes lanserar starka sociala Analytics Platform för företag och byråer

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/5rtMd8QjaaQ/:

Netvibes, ett företag som tillhandahåller sociala medier instrumentpaneler och aggregatorer nyheter för företag och byråer som är debuterar ett nytt kraftfullt analysverktyg plattform ikväll. Netvibes "nya sociala analys och uppföljning plattformen lanserar i privat beta men kommer inte att vara tillgängliga för allmänheten förrän senare under månaden.

Som vi skrev förra året Netvibes lanserade Omedelbar instrumentpaneler, som tillåter användare att skriva in ett sökord på Netvibes 'webbplats för att dra upp ett ögonblick dashboard som automatiskt samlar alla de senaste bilder, video, nyheter, flöden, sökresultat, Twitter samtal och mer kring detta ämne i realtid. Företagets nya erbjudandet, sociala Pack är ett komplement till Instant Dashboard produkten, vilket ger varumärket chefer möjlighet att övervaka och analysera på samma gång.

Plattformen s sociala Corpus får du fri tillgång att lägga till och styra exakt vilka källor (bloggar, påverkare, nyhetsfeeds) för att hämta data från. Plus, har Netvibes en inbyggd bibliotek med mer än 200.000 ursprungliga innehållet feeds och applikationer att välja mellan.

I likhet med Analytics plattformar som Radian6, spår Netvibes nämner och trådar och ger märken insikt för att förstå dessa data. Plattformen kommer att identifiera trender, känslor, inflytande och idéer. Du kan gräva ganska djupt med data också. Till exempel kommer inte bara Netvibes säga dig vem dina bästa påverkare är, men tekniken kommer också att visa vilka blogg på påverkare skriva för och vad som Siad om ett varumärke eller produkt. Och Netvibes kommer omedelbart skapa en ny app bara för att analysera dessa specifika sökord avslöjades av att en påverkare och följa dem över tiden.

Netvibes låter dig också ange specifika taggar för att spåra vissa omnämnanden från specifika källor. Netvibes tillåter chefer att skapa ett obegränsat antal avancerade varningar för att automatiskt övervaka effektiviteten av kampanjer, rykte, konkurrenter och även åtgärder utlöser, som att justera kampanjbudgetar, ett nyhetsbrev svar eller åberopar en URL. Varningar kan skickas till alla mobila enheter i realtid.

Medan den sociala Pack plattform kombinerat med nyhetssamlare plattformen är verkligen ett överflöd av information, kan det vara ett heltäckande verktyg för varumärket chefer. Redan många välkända agenturer och varumärken använder redan Netvibes "företag erbjudanden inklusive Digitas, Coca-Cola, och L'Oréal. Naturligtvis är företaget instrumentbrädan inte billigt. Hela Social pack och Dashboard kostar $ 15.000 för instrumentbräda SETUP, därefter $ 2.000 per månad.

Men helt klart stora märken är beskjutningen ut pengar till Netvibes produkt. Och företaget är lönsamt på en nettoinkomst grund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar