måndag 18 juli 2011

Publicis köper Social Media Agency Big Bränsle

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/-8ewmvzqMiY/:

Publicis Groupe , ett av de största kommunikation företag i världen, har förvärvat 51 procent av New York-baserade sociala media byrå Big Bränsle med en option att öka sitt deltagande till 100 procent från 2014.

Big Bränsle kommer att anpassas i enlighet med Publicis " VivaKi organisation och fungera som en strategisk "social media center" för några av sina andra egenskaper, nämligen digitala byråer Digitas, Razorfish, Starcom MediaVest Group och Zenith Optimedia.

De finansiella villkoren för affären offentliggjordes inte.

Vi bör notera att Ad Age rapporterade att Publicis var i samtal om att köpa Big Bränsle förra veckan.

Med mer än 170 anställda, är Big Fuel ett "renodlat" social media byrå med 2011 intäkterna förväntas nå nästan $ 30 miljoner. Myndigheten ger strategiska råd och kreativa, distribution, hantering och analys tjänster till företag som GM, T-Mobile, Microsoft och Philips.

Publicis Groupe, som är noterat på Euronext Paris Exchange, sysselsätter cirka 50.000 med verksamhet som spänner över 104 länder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar