fredag 1 juli 2011

Sendoff: Jon "Hannibal" Stokes marscher hans elefant armé av Ars

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/fUlut41UFCs/send-off-jon-hannibal-stokes-marches-his-elephant-army-away-from-ars.ars:

Detta är en tung dag för Ars: vår egen Jon Stokes intensifierar bort från sin dag till dag roll med Ars att bedriva en mängd nya möjligheter. Och vi skickar honom med tacksamhet för hans stora tjänst till vårt samhälle och lyckönskningar för framtiden.

Tretton år är en evighet på nätet, men det är hur länge Ars Technica har sparkat runt på gatorna, prasslande sin egen stil tech täckning och gemenskap. Och i den tretton år, en av mina bästa beslut jag gjorde som grundare och redaktör och chefredaktör i Ars var att nå ut till Jon Stokes, en kollega till mig i IT vid Harvard, att gå med denna best av en plats vid dess födelse . Det var sommaren 1998 var vi i vår tidiga 20-årsåldern, och ödet hade fört oss både till en skit källare i Rockefeller Hall i Cambridge, Massachusetts. Jag hade just utsetts som systemarkitekt, och Jon jobbade på en Access-databas-projekt. Av någon underlig anledning, mellan IT-arbetet, studiet av klassiska grekiska och grubblerier om det gudomliga, hade vi alltid ånga kvar till Ars Technica.

Jon sa en gång att en del av hans intresse för Ars var rotad i en önskan att finslipa sitt skrivande färdigheter, vilket alltid är bättre än han erkände. Det var en gemensam motivation, faktiskt: Jon och jag var båda forskarstuderande vid Harvard studerar gamla kristendomen, och på den tiden tyckte vi båda våra karriärer låg i akademin, inte en com.. Under många år såg oss båda Ars som denna "andra vi gjorde", ingen av oss förstod att det var i själva verket det vi gjorde bäst, och den sak som vi betalade mest uppmärksamhet.

På den tiden, vare sig på vårt lokalkontor i Sullie är i Boston eller på någon av de många indiska bufféer vi havererade såg Jon och jag bubblorna stiger och pop, modenycker kommer och går, och en Ars publik växa på ett sätt som var otroligt givande. Vi tog även reda på personliga lån (ej VC pengar) att flyta webbplatsen när det blev tufft efter. Bubblan brast. Oavsett hur illa det blev, och oavsett vilka personliga utmaningar möter oss, serveras vi Ars Technica så gott vi kunde. Jag anser mig lyckligt lottad som har Jon Stokes som en av grundarna av Ars Technica, och alla fan av Ars ska känna på samma sätt.

Vi säger inte adjö till Jon, han kommer att fortsätta göra frilansuppdrag för Ars, samt verka för Wired.com och utan tvivel andra. Men han är att lämna Ars i sin starkaste någonsin ståndpunkt: våra medarbetare är top notch, intäkter och trafik hela tiden toppar, och vi är glada om framtiden. Gå med mig önskar Jon bonam fortunam!

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar