måndag 19 september 2011

Fråga Slashdot: Bra Gigabit 802.11N Home Router?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/zI5VZGSNrOQ/Ask-Slashdot-Good-Gigabit-80211N-Home-Router:
nukem996 skriver "Denna vecka kommer jag att flytta in i en ny lägenhet med en mycket snabb Internetanslutning (100M med möjlighet till 200M i framtiden). jag är van att köra OpenWRT på min Linksys WRT54G router och vill ha ett bra stöd router att ersätta den. Även forskning routrar Jag hittade de flesta recensenter använde standard firmware och eftersom jag kommer att sätta på OpenWRT Jag skulle vilja veta hur bra det fungerar när du använder det. Mina krav är gigabit LAN och WAN, 802.11n på 2,4 GHz och 5 GHz, bra stöd av OpenWRT och / eller DD-WRT, och USB-stöd skulle vara trevligt. Jag tänkte på att gå med Buffalo WZR-HP-AG300H men vissa granskare säga att det finns utbud och släppa frågor. Min ISP föreslår Apple Airport Extreme som inte stöds av OpenWRT eller D-Link 825 som har problem med anslutningen också och några vänner sa åt mig att stanna borta bilda D-Link. Vad Slashdot tänka? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar