måndag 19 september 2011

Reed, lyssnar inte på Wall Street.

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/sHRin6yd-PU/:
Netflix stock chart

Netflix tog stryk på Wall Street förra veckan. Efter revidering abonnent uppskattningar nedåt med 1 miljon abonnenter, gick sitt bestånd i fritt fall, stänger veckan på $ 155, ner från en $ 300 topp i juli. Netflix, älskling Wall Street under de senaste tre åren har förlorat halva sitt värde på några korta månader.

Det måste vara en klunk stund just nu för vd Reed Hastings, som alltid har som Netflix på sin egen väg och låt investerare lista ut saker själva. Mer än något annat företag, representerar Netflix övergång av high-end video underhållning (filmer och TV) till Internet. En satsning på Netflix, är en satsning på strömmande video . Att övergången är oundvikligt. Det kommer att hända av många skäl. Reed vet detta. Han såg det tidigare än de flesta. Skicka folk DVD med posten var alltid bara en tillfällig affärsmodell fram till bredband, studior och kunder ikapp.

Vi är fortfarande inte riktigt där ännu. I vilken takt människor släppa skivor är snabbare än den hastighet med vilken de antar streaming. Trycket på Netflix att göra något för att återställa förtroendet måste vara allvarliga. Men Reed, lyssnar inte på Wall Street. Fortsätt bara att trycka på studios för att öppna upp mer av deras filmer och TV för streaming, och kunder kommer att följa.

Men lyssnar till kunderna. Att höja priserna för de av oss som väljer både streaming och DVD skulle ha varit bra om Netflix hade en djupare strömning katalog. Men gapet är fortfarande för stor, och priset vandringen kändes för tidigt. Dina kunder är mycket lojala. Inte pissa dem.

Om du kommer ihåg, det var redan i juli när Netflix meddelade nya prissättningen som skulle höja priserna för abonnenter som får både DVD-skivor med posten och strömma filmer över Internet. Detta orsakade en motreaktion bland vissa kunder, även om det hade till följd att Netflix: s streaming-bara planera mer attraktiv, med 75 procent av nya kunder nu registrerar sig för det.

Ändå är det inte tillräckligt för att kompensera de drop-off i DVD-abonnenter. Av de 1 miljoner färre abonnenter Netflix nu räknar med, kommer 800.000 att från DVD-endast prenumeranter. Resterande 200.000 nedgången kommer att komma från strömmande enbart subs, med antalet som betalar för båda återstående stadig. Av Netflix förväntade 24 miljoner abonnenter i år, kommer 21.800.000 ha tillgång till strömmande i någon form, och med 2,2 miljoner kommer att hålla sig till DVD-bara abonnemang.

Skiftet är redan klart. Det är bara att Exakt i vilken takt som skiftar sker är svårt att förutse, därav de vilda svängningar i aktiekursen. förlora en förnyelse av sin streaming distributionsavtal med Starz hjälpte inte frågor heller.

Att få studior och underhållning företag ombord kommer att fortsätta att vara den största utmaningen för Netflix. Ekonomi streaming stämmer inte de ekonomiska aspekterna av andra former av distribution (som kabel) för medieföretag. Men konsumenternas beteende har redan går i riktning mot streaming. Det är bara en fråga om hur många skärmar du har anslutit till Internet och hur stora de är. Om det bara är skärmen, är streaming mer en sista utväg. Men när du kan få Netflix på din iPad eller platt-TV, då blir det ett av många visningsalternativ och ofta det bästa.

Personligen ström jag Netflix när jag kan, även

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar