söndag 25 september 2011

Newb-Friendly Linux smak för LAMP-server?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/gQRLZbQj1Yg/Newb-Friendly-Linux-Flavor-For-LAMP-Server:
Första gången accepterade inlämnare bhcompy skriver "Jag behöver konfigurera ett system för att tjäna 2500 användare och jag har tittat på en LAMP-installation. Detta är inte kommersiellt, mer av en personlig sidoprojekt för några vänner. Jag har ingen erfarenhet av att konfigurera eller administrera en Linux-server som har arbetat med MS och PICK-baserade lösningar i hela mitt liv, så jag letar efter något som kommer att vara relativt enkla att genomföra och inte en knepig att hantera och helst inte helt CLI. Jag kommer att tjäna ett forum (phpBB 3 passar mina behov och verkar vara tillräcklig) och en mängd av PHP driven innehåll med en MySQL-backend. Krav är PHP 5.3.0 + och MySQL 5 +. förslag? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar