måndag 14 februari 2011

E-Book Utlåning klarar Corporate anstiftare

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/zAAAF3kTaBM/E-Book-Lending-Stands-Up-To-Corporate-Mongering:
phmadore skriver "Publishing perspektiv är i dag talar om ökningen av e-bok utlåning, vilket man hoppas kommer att leda till en ökning ifrågasätta exakt hur långt man har digitala rättigheter förlänga. Även om artiklarna är mest talar om en redan godkänd låneprogram genom Kindle och Nook ("Den mekanik är enkla: ebook ägare registrera dig och lista böcker som de vill låta andra låna När någon lånar en av de böcker som du har angett, tjänar du en kredit Krediter kan också köpas för så lite.. som $ 1,99 från eBook Fling "), måste vi fråga oss varför vi plötsligt betalar utgivare mer för mindre. När det gäller iBook: ar kan du inte ens överföra dina böcker till en annan enhet, än mindre en annan användare, men då åtminstone priserna är något kontrollerade När det gäller sajter som BooksOnBoard, har du löjligt out-of-control priser med en kraftigt minskad kostnad för leverans Det är inte bara dåliga, inte Missförstå mig.. Kobo erbjuder konkurrenskraftiga priser som aldrig lämna mig känslan lurade eller fastnat med en sämre produkt Ändå kan jag inte låta bli att tänka:. hantering av digitala rättigheter, se Var är mina rättigheter som konsument och som är VD dem skulle jag inte ihåg sälja!? rättigheterna till förläggaren eller lagra för butikskommunikation kredit. jag inte skulle vara fruktansvärt störd om de fick en rimlig avbröt återförsäljning av produkten till någon annan vad jag inte gillar är om de aldrig tillåta det eller fortsätta att göra det omöjligt för mig att sälja vad som rättmätigt mitt. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar