måndag 14 februari 2011

HP: s "Everybody On 'annons går till Grammys, orsakar rikstäckande inställsam

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2011/02/13/hps-everybody-on-ad-goes-to-the-grammys-causes-nationwide-cr/:

HP berättade för oss att titta på en särskild ny kampanj under Grammy, så se vi gjorde - bara för att upptäcka denna kommersiella och ibland på scenen koppleri av HP styrplattan. Den senare är standard affärssed, för att vara säker, men det förstnämnda? Tja, ord (nästan) fly oss. Du måste verkligen titta på det själv, men tänk bara en slakt av Lou Reeds klassiska (men långt, långt överutnyttjas) "Walk On The Wild Side", där berättelser om dopning och cross dressing har ersatts med berättelser om ... Tweeting. Och gräva. Och andra banalt verkligen saker. Den film och allmänna budskapet i reklamen är platsen faktiskt på, men det hela blir krossad under tyngden av denna dåliga musikaliska beslut. HP spelat samma video på händelsen i onsdags, men lite visste vi att det skulle vara startskottet för företagets marknadsföring angrepp.

Vi är uppriktigt förvånad över hur av-knapp (no pun intended) här annonsen är. Man skulle kunna tro efter alla dåliga tryck Palm fick på sin tidigare stora annonskampanj (och även efter några inte-så-mild råd ) folket som ansvarar skulle tänka två gånger om något denna potentiellt polarisering. Vi ska inte ljuga - vi är besvikna. Både av HP / Palm, och Lou Reed. Alla ni killar ... tillbaka till ritbordet.

Titta på den ljusa sidan, men - åtminstone du har ungefär sex månader att tvätta detta ur människors hjärnor.

HP: s "Everybody On 'annons går till Grammys, orsakar rikstäckande inställsam publicerades ursprungligen på Engadget on Sun, 13 Feb 2011 21:03:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar