måndag 14 februari 2011

Filmaren säger Motorolas Super Bowl annons har vissa slående likheter med hans kortfilm

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2011/02/14/filmmaker-says-motorolas-super-bowl-ad-bears-some-striking-simi/:
Han är inte gå så långt som att säga att Motorola (eller dess reklambyrå) flagrant swiped hans idé, men Los Angeles-baserade regissören Mike Sarrow anser att bolagets senaste Super Bowl annons bär lite för många likheter med en av sina kortfilmer för att helt enkelt Låt glida förbi utan en kommentar. Den filmen, "Koppla inte från" sköts tillbaka i 2009 (och shoppade runt i ett par år tidigare), och innebär en värld fylld med "drönare" bär vita hörsnäckorna som är omedvetna om den verkliga världen runt omkring dem och oförmögna att mänskliga interaktion. Nu, som i och för sig uppenbarligen inte är den mest ursprungliga av idéer, men Sarrow konstaterar att det några "slående" likheter utöver det allmänna begreppet mellan annons och hans kortfilm, särskilt när det kommer till slut (som vi kommer inte att förstöra för dig här). Tvärtemot vad man kan tro är dock Sparrow söker inte någon ersättning från Motorola (eller ens ett erkännande), vill han bara att folk ska se hans film och göra upp sitt eget sinne. Döm själv efter pausen.

Fortsätt läsa Filmaren säger Motorolas Super Bowl annons har vissa slående likheter med hans kortfilm

Filmaren säger Motorolas Super Bowl annons har vissa slående likheter med hans kortfilm ursprungligen visades på Engadget på måndag, 14 Feb 2011 13:54:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink TUAW | källa CNET | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar