måndag 28 februari 2011

Ska gå på en CS konferens värt tiden?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/rRIeN-0QaqM/Is-Attending-a-CS-Conference-Worth-the-Time:
En anonym Coward skriver "Hej Slashdot läsare, jag är en CS student närmar sig examen och jag hade ett par frågor. En av mina professorer rekommenderar att lämna in ett papper till CCSC (konsortium av data vetenskaper i skolor) i Utah i år för en chans att få mitt arbete publicerad i en tidskrift. Jag inser värdet i att ha examensarbetet publiceras men jag inte riktigt har pengar att resa till Utah och stanna i två nätter. så jag undrar, har någon någonsin deltagit i ett konferens av detta slag och i så fall var det värt tiden och pengarna? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar