torsdag 3 februari 2011

Suck, krama, Bang, byst: död förbränningsmotorer

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2011/02/03/suck-squeeze-bang-bust-the-death-of-internal-combustion/:
Jag röker inte och jag har aldrig. Jag kan inte säga eftersom jag har känt frestelsen att ständigt försöka att särskild vice, särskilt med tanke på kostnaderna i dessa dagar. 50 år sedan min undvika att val av livsstil skulle sätta mig i minoritet, och om jag hade vågat frågat en rökare att gå utanför eller gjort några konsekvenser om vad deras vana gjorde att mina lungor ... Tja, skulle det inte ha gått över väl.

Idag, naturligtvis, sådana frågor och förväntningar är normen, med lagstiftning tvingar rökare i kylan och vetenskap visar att det som kommer ur deras munnar är inte bra för förbipasserande. Men varför talar jag om cigarettrökning på en gadget blogg? På några decennier detta är vad det kommer att bli som att köra en bil med förbränningsmotor, ett liv fyllt av orimliga skatter, konstant obehag, och statsunderstödda försök till att förmå skam bland dem som skulle våga runt putter med en motor som kastar av 70 procent (eller mer) av sin energi som avfall.

Fortsätt läsa Suck, krama, Bang, byst: död förbränningsmotorer

Suck, krama, Bang, byst: död förbränningsmotorer publicerades ursprungligen på Engadget tor, 3 Feb 2011 00:28:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar