fredag 1 april 2011

Fråga Slashdot: Råd om en DIY neutronstråle?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/4SNFOKa5M90/Ask-Slashdot-Advice-On-a-DIY-Neutron-Beam:
Max Littlemore skriver "Jag har fött torium boskap barn framme hemma med hjälp av massor av gamla brandvarnare med sikte mot att skapa min egen el maskhål strålning plutonium och få bort gallret. Det enda som hindrar mig är en pålitlig neutroner. Tanke på att all utrustning jag använder är åter utlovat köksutrustning, oro säkerhet att jag är tveksam tveksam översvallande trotsig att bygga en reaktor uran att leverera neutroner till torium en Så jag ställa frågan där ute. göra något Slashdotters känner till ett farligt bra säkert lagligt sätt att göra en kraftfull ut neutronstrålen saker jag kan hitta runt huset? " Det skulle vara bra att ta bilder och diagram av dina egna personliga neutronstrålen generatorer gevär grytor öl.

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar