söndag 18 september 2011

Jag lämnar TechCrunch. Här är anledningen.

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ZTNRTxgEK3w/:
image008

Så nu, mindre än fem år senare, kan du gå upp på en brant backe i Las Vegas och blicka västerut, och med rätt sorts ögon kan man nästan se den hög-water mark-som platsen där vågen slutligen bröt och rullade tillbaka -. Hunter S. Thompson, Skräck och avsky i Las Vegas

Jag får rätt på sak: detta är mitt sista inlägg på TechCrunch. Och det är mitt avskedsbrev. Den första avskedsbrev jag någonsin skrivit, faktiskt. Oftast får jag sparken.

Till dem som har följt de senaste TechCrunch dramat , kommer det här inlägget kommer inte så mycket av en överraskning. För lite mer än en vecka sedan skrev jag att om inte Mike Arrington fick välja sin efterträdare som redaktör för TechCrunch, skulle jag inte längre skriva för webbplatsen. Visst nog, det senaste måndag, ett uttalande från AOL meddelade Erick Schonfeld som ny redaktör.

Många utomstående observatörer antar att Schonfeld, som har varit med TechCrunch sedan 2007 , var Mike val att ta över. Men i öppenhetens intresse, är det viktigt att klargöra vad som egentligen hände. Sanningen är, var Erick Arianna Huffington val, inte TechCrunch-talet.

Vad jag kände förra veckan, men kan bara skriva nu, är att medan Heather, Mike och andra ledande personal på redaktionen gjorde en står för sajtens redaktionella oberoende från The Huffington Post, skär Erick en sida behandlar Huffington att garantera honom toppjobb när Mike var borta.

Det ironiska är att hade Erick stannat stark för bara några dagar, han skulle ha utsetts till interimistisk redaktör ändå, med Mike välsignelse. Mike och Heather var även med tanke Erick för fast tjänst men hade farhågor om sin förmåga att behålla (i Fred Wilsons ord ) TechCrunch är " skryt ". Mike kände att nuvarande Senior Editor Sarah Lacy kan vara ett bättre val: hon har rätt personlighet - och källor - för jobbet och hon faktiskt bor i Silicon Valley (Erick är baserat i New York). Tyvärr är hon också borta i fyra månader på mammaledighet.

Det märkliga är att Erick visste alla på TechCrunch stödde honom, åtminstone för den interimistiska roll. Och ändå, när Arianna kallas, svarade han. Mike och jag talade vid den tiden och han gav mig sin ta på affären: "vid den punkt Erick började förhandla med Arianna istället för att stå fast med resten av oss, blev han ingenting mer att Arianna är sällskapsdjur. Alla hoppas på självständighet med honom på ledningen blev förlorat ". (Mike bad mig att hålla våra samtal hemligt tills situationen var löst.)

Inte tre dagar efter sin utnämning, gjorde Erick hans first etik avslöjande som TC: s nya redaktör - insisterar på att Mike hade spelat någon roll i valet av TechCrunch Störa finalister. Rakt på sak uttryckt, det var inte sant - som Mike hade att klargöra i kommentarer ...

"Erick ... Var försiktig göra uttalanden för min räkning. Och kom ihåg att

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar