söndag 18 september 2011

Tillbaka till vårt ordinarie program: Posterous höjer $ 5 miljoner

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/RPDYoF2YcqI/:
Screen Shot 2011-09-16 at 4.19.04 PM

Um, oh hey guys, vad är det? Inte mycket över på min sida, förutom att jag verkligen gillar en Diet Coke. Dessutom, jag hörde att begynnande fotodelning app född blogging plattform Posterous höjer lite pengar. Så ja det är vad som händer här borta i nacken av TC HQ.

Tugga på detta om du är på humör för några faktiska Tech News, den enkla bloggtjänst och Tumblr konkurrent har just tagit upp 5 miljoner dollar i serie B enligt flera källor. Att delta i rundan kommer att Redpoint Ventures , nykomlingen Jafco Ventures och befintliga änglar.

På måndag Posterous förnyat hela sin produkt och fokus kring Posterous Spaces, som - i samma anda som Google Cirklar - tillåter användare att välja och vraka vilka de delar specifika innehållet med. Hittills har produkten fått blandad respons från användarna.

Jag kommer bara att anta att Posterous kommer att använda pengar för att öka sitt tekniska team, eftersom det är vad jag brukar skriva varje dag i dessa saker. Den nya finansieringen kommer i tillägg till en annan $ 5.140.000 i utsäde, ängel och serie A finansiering från Y Combinator , SV Angel , gemena Capital , Brian Pokorny och andra, vilket gör bolagets totala finansieringen hittills $ 10.140.000.

Jag tror att jag bara kan gå och hämta det Diet Coke nu.


Företag: Posterous
Webbplats: posterous.com
Finansiering: $ 5.14M

Posterous fram från Y Combinator sommaren 2008 som ett innovativt företag som fokuserar på att göra blogga enkelt - så enkelt som att skicka ett e-post - och har nu mer än 15 miljoner månatliga användare. Med lanseringen av Posterous Spaces är företaget att få sitt varumärke enkelhet att hjälpa människor dela smartare med intuitiva privatliv kontroller för att dela selektivt över flera plattformar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar