söndag 18 september 2011

Masterpiece: Tony Hawk Pro Skater 2 till Dreamcast

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/KEpLS-Lq0pg/masterpiece-tony-hawk-2-for-the-dreamcast.ars:

Det är svårt att prata om viktiga spel utan djupdykning i den fula värld av självbiografi, men jag tror de bästa spelen är de som är viktiga inte bara för spelvärlden, men också för vår egen utveckling. De titlar som skär varandra på den tidpunkt då både industrin och våra liv förändras alltid kommer att vara de vi resonerar med, och det är därför som Masterpiece-serien kan drabbas och missa med läsarna. Vissa människor dela den tiden med de författare som har tagit en spricka vid en viss titel, medan andra inte gör.

Tony Hawk är ett spel jag upptäckte i källaren i min gode vän Scott hus, och jag försökte det bara för att hans bror lämnade den på i PlayStation. Scott och jag skulle göra något den dagen, men jag slutade spela spelet i timmar, även att hitta mig själv ensam i Scotts källare. I slutet av dagen hade jag min egen kopia.

Spel tar ibland timmar att sjunka sina krokar i oss, men Tony Hawk var det första spelet som kunde få även den klumpigaste dårar tror att skateboard skulle vara det roligaste du kan tänkas ha. Tony Hawk var en rytm spel långt innan Guitar Hjälte kom, när du började spika trick efter trick, försvann spelet och handkontrollen. Det var bara du och luften.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar