söndag 18 september 2011

Sequoia är Doug Leone: Vi är "Glada" att vara investerare i färg, "håll dig uppdaterad" för Pivot

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/mSTuKBoo6d0/:
color

Det är ingen hemlighet att det har varit en stor mängd kontroverser kring färg, den fotodelning app som lanserades tidigare i år med $ 41 miljoner finansiering från Sequoia Capital, Bain Capital och Silicon Valley Bank (Sequoia tydligen lagt 25 miljoner dollar i). Färg debut var en av de mest hypade lanserar den tekniska världen har sett under det senaste året, och sedan dess har företaget varit plågad av verkställande avgångar , och ett kämpande produkt . Sequoia partner Doug Leone , som sitter på Färg styrelse och ledde investeringen, satte sig med oss i förra veckan på TechCrunch Störa att tala om vad han refererar till som hans mest spännande investering i det senaste året (han börjar prata om färg på 4 minuter märke i videon nedan).

Leone säger om färg och dess grundare Bill Nguyen , har start en "passionerad grundare som hade ett högt införandet av en produkt som inte kom ut på marknaden eller bulls-eye", säger han uppriktigt. "Men ge mig en entreprenör med en hel del mod, god aptit och som itererar snabbt, och jag kommer tillbaka den personen dag in och dag ut."

Uppenbarligen Leone inte har några beklagar om sin investering. Men han medger också att saker gick fel med lanseringen av färg. Han avslöjade att Sequoia bara investerat tre dagar före planerad lansering av färg, och att debuten av applikationen hade några svaga punkter.

Han säger om den negativa press Färg fick efter lanseringen-"Den främsta anledningen fick företaget att feedback är på grund av ett stort plask meddelande med inte mycket att visa upp tidigt." Han tillägger att Nguyen och hans team har iteration i allmänhetens ögon, vilket är speciellt svårt för en start.

Men Leone verkar fortfarande hausse på Färg framtid. Han sade att Sequoia är "glada" att vara investerare i företaget och varnar oss att "hålla ögonen öppna om vad Color har i rockärmen." Han hänvisar till Blå, som är färg nästa projekt . Vi har inte för många detaljer om vad Blue är, men vi vet att det är en ny mobil applikation med djupa band till Facebook-foton. Vi skulle kunna ta reda på mer denna kommande vecka på Facebooks F8 Developer Conference .

Nguyen måste känna enorma mängder tryck med den kommande lanseringen. Färg öde kunde knytas till Blue. En misslyckad produktlansering är acceptabelt, men två misslyckade produkter kan vara svårt för någon start (även med $ 41 miljoner inräknat) till återhämtning från. Leone berättade för mig faktiskt efter intervjun att han testat Color nya produkt och sade "det är häftigt." Klart han är partisk, men positivitet han har för företagets övergripande får mig att tro att oavsett färg har i rockärmen kan vara övertygande. Vi kommer förhoppningsvis få veta mer denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar