söndag 9 oktober 2011

GhostGuitar är en fantastisk utökat luftgitarr för iPad, iPhone

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/Hj2yNVQaH8o/ghostguitar-is-an-awesome-augmented-air-guitar-for-ipad-iphone.ars:

GhostGuitar är en app som kommer att revolutionera branschen luft gitarr. Inte längre har du att föreställa sig häftigt ljud som du pumpa ur din inbillade yxa. Istället kan du använda din skickliga händer att pumpa ut verklig makt ackord. Som promo blurb säger: "Äntligen. En riktig luftgitarr. "

Applikationen använder framsidan kameran i din iPhone eller iPad 2 för att spåra dina händer och sedan knäpper med höger hand medan nötning ackord med vänster. Ibland kan du plocka även enskilda strängar.

En video!

När du väl van vid det, fungerar spårning förvånansvärt bra. Det är mest exakta på ett par meter bort, jag hade svårt att få det att se mina händer från längre bort, även om jag sätter på en svart t-shirt (den officiella luft-gitarr uniform) så skulle jag nog vara ok.

Du kan välja gitarrer, välj ackordföljder, använda effektpedaler, och det finns tom ett "Ghost Band" att följa med dig.

Det finns mer. Om du kan sjunga (eller inte, antar jag) så kan du också spela in sång på dina mästerverk. Sa jag "record"? Ja. Du kan spela in ditt arbete, och om du gör en särskilt bra prestanda, kan du spara den som en ljud-eller videofil och sedan dela den med vem man älskar (eller hatar) mest.

Jag var helt skeptisk komma in, men spelet visar sig vara ganska häftigt. Det är ingen Garage Band, men du är ganska garanterat att få mer än $ 2 värde av roliga i det. Ett fynd.

GhostGuitar [App Store]

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar