söndag 9 oktober 2011

(Grundare Stories) Birchbox: Att hjälpa folk "hitta vad de inte visste att de ville"

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/02R4R5teZWM/:
BB Sequence 4 Key Ch#5C7192.mov

I del II av Chris Dixons interivew med Birchbox grundarna Hayley Barna och Katia Beauchamp, frågar Dixon om Birchbox passar in i vad som kan betraktas utvecklingen av abonnemang handel.

Beauchamp tror de gör, medan Barna påpekar att "det finns en massa olika varianter" av abonnemang. Jämföra sig Diapers.com, säger Barna Diapers.com löser "convenience" och "påfyllning", medan Birchbox erbjuder ett sätt för människor "för att hitta vad de inte visste de ville ha." De tre diskuterar andra företag ockuperar ett liknande utrymme sådant som ShoeDazzle och BeachMint .

Känna igen sitt företags verk affärsmodell, och kan expandera för att sälja varor utanför skönhet leveranser, berättar Beauchamp Dixon de valde namnet Birchbox för att erbjuda flexibilitet till sina användare. Till exempel, säger Barna "Vi har redan testat icke skönhetsprodukter" som "te eller choklad eller stillastående."

Fortsätter sina samtal i videon nedan frågar Dixon om de utmaningar som växer snabbt. Beauchamp säger en av utmaningarna var: "vi väntade lite för länge med att hyra och det är precis denna onda cirkel av er inte har tid att anställa, eftersom du egentligen sysslade gör allt, men naturligtvis om du hyrt du skulle ha mer tid. "

Diskussionen blir då att tala om teckning bli den nya dagliga erbjudanden affärsmodell, och de frågor som går den (översvämmade med konkurrenter till exempel). Beauchamp svarar detta är på sina sinnen, men känns delvis Birchbox är distinkta "röst" och "personlighet" ger försvarlighet.

Se till att både video för ytterligare insikter, tillsammans med del I i denna intervju . Tidigare episoder av Grundare berättelser med gäster inkluderat Ben Lerer, Kevin Ryan och Lauren Leto är här .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar