söndag 9 oktober 2011

# LiveLikeSteve

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/5I6bfrQMyuw/:
Screen Shot 2011-10-09 at 1.57.47 PM

Detta är en gäst post av Hunter Walk ( @ hunterwalk ), chef för Product Management på Google.

Jag är ganska säker på Steve Jobs inte skulle vara nöjd att höra om hur din IIe var porten till ett liv i programmering. Eller din retweet av "[]." Eller din Facebook-profil bild byter till en skärmdump av Apple.com minnesmärke hemsida. Jag träffade aldrig mannen, men min känsla är att minne av honom i bara detta sätt skulle ses som otillräckligt. Efter 56 år av att tänka annorlunda, kan vår gåva tillbaka till Steve Jobs stannar inte vid virala videor. Om den enda varaktig förändring i ditt liv är din Twitter ikon att bli en sorglig Mac du inte gör Steve Jobs rättvisa.

Internet, och mänskligheten i allmänhet tenderar att bli passionerade för korta skurar. Då har vi avgassystem oss och gå vidare till den senaste upprördhet, hashtag eller debatt. Om du verkligen tror att Steve Jobs liv förändrades din låt sedan oss använda detta tillfälle att hedra honom genom att på nytt åta sig att tillämpa hans lektioner. Tänk dig storleken på den teknik samhället gemensamt åta sig att agera annorlunda framöver - att bry sig om perfektion och detaljer, för att utmana status quo, att designa vackra produkter och verktyg som möjligt för att lära av utmaningar. Resultatet skulle säkert vara en mer slagkraftiga och varaktig än en vecka av trender ämnen.

Målet är inte för alla oss att Steve Jobs - "din tid är begränsad. inte slösa bort den som lever någon annans liv " var hans egna råd till Stanford Graduate S i 2005 - utan snarare hur vi kan tillämpa sina ambitioner för vår egen existens. Så låt oss tillbringa de närmaste dagarna offentligt förklara vad vi ska göra för att # LiveLikeSteve. Ta till Google +, YouTube, Twitter, Facebook eller din grupp att välja. Sätt dig där ute och gör ett åtagande. Hashtag det # LiveLikeSteve så vi kan alla bli inspirerad av dig. Och när du fullfölj du inte bara kommer att fira livet av en fantastisk människa, kommer du att göra dig och världen en bättre plats. Låt oss göra som Jobs sista gåva till oss.

I denna anda, här är hur jag tänker # LiveLikeSteve: Jag kommer att uppdatera min status organdonator. Jag ska ge pengar till en donators Välj klassrum funderar på att ge Apple-produkter till sina elever. I höst kommer jag att avsätta mer tid att spendera med nya entreprenörer för att erbjuda hjälp om utmaningar produktdesign. Och jag ska fundera på vad jag ännu inte har åstadkommit i mitt liv och se till att mina närmaste 10 åren är fokuserade på att göra dem till verklighet.

Hur tänker du # LiveLikeSteve?

Bild via: Quora


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar