tisdag 28 december 2010

Girighet, fanatism, och Commodore 64

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/rysOgt-SKa0/story01.htm:
Roundup skriver "Med anledning av Commodore 64: s återfödelse som en Atom-utrustad nettop, minns Guardians Jon Blyth vad den ursprungliga Commodore 64 lärde honom bland annat:." Men titta på det, alla bruna, fula och vackra Den lärde. mig så mycket. Commodore 64 lärde mig om fanatism. Efter uppgraderingen från den sämre ZX Spectrum, skulle jag försöka övertyga Sinclair lojalister att följa mig. Jag skulle uppmana dem till mitt hus, och låta dem se att med bara åtta färger och en mono-chip, saknade deras liv verkliga djup Mina evangelisation snabbt försvann in otålighet Så, kan jag nu se varför amerikanska baptister får så Miffy om ateister -.. Det är hemskt att göra med människor som inte inser hur mycket bättre du är ". "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar