onsdag 29 december 2010

Hur Zynga CityVille Drew 70 miljoner spelare på mindre än en månad

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/i3VZdblQG2k/story01.htm:
En artikel på Gamasutra tar en djupgående inblick i hur Zynga nya browser-baserade sociala spelet CityVille lyckades samla tiotals miljoner spelare i den relativt korta tiden sedan starten i början denna månad. Citera: "Den komma gränssnittet inducerar en hög grad av användare blindhet Den gör ett bra jobb med att exponera nya spel och program, och saknar en katalog eller en" Dagens i App Store "stil av redaktionellt (som Apple gör för. iPhone), vilket innebär att för de flesta utvecklare det finns stora problem med att få sina spel framför användarnas ögonglober. Med alla de gratis annonsering kanaler på plattformen nu begränsas eller död, har detta inneburit att komma ekonomin har att förvärva en allt darwinistiska form. Om det brukade vara ett jämlikt klimat där alla utvecklare kan slå igenom stort, under det senaste året har det blivit toppstyrda med större utvecklare som härrör exponentiell framgång, och skära av syre till mindre företag som standard. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar