onsdag 29 december 2010

IPAD tidningen försäljningssiffrorna pekar brant nedgång under några korta månader

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/29/ipad-magazine-sales-numbers-show-steep-decline-over-a-few-short/:
Uh oh. Sedan sin debut, den IPAD har varierande hyllas som den sista spiken i kistan för alla fysiska medier och räddare av tidningen och tidningen industrier. Några tidskrifter som Wired, hade verkligen imponerande digital lanseringar, med över 100.000 nedladdningar av sin första emission i juni. Det verkar emellertid inte att stjärnans starten på något sätt hållbart. Enligt Upplagekontroll, som samlar in data omsättning tidning från företag som är villiga att lämna nummer, alla IPAD tidningar har sett falla starter i nedladdningar under de senaste månaderna. Wired var i genomsnitt 31.000 nedladdningar från juli till september hade 22.000 och 23.000 respektive i oktober och november. Andra tidningar har sett liknande nedgångar: Vanity Fair sålt 8.700 nedladdningar av sin novembernumret, ned från ett genomsnitt på ca 10.500 från augusti till oktober, GQ säljs 11,0000 exemplar, de värsta som visar ännu. Nu är inte alla tidskrifter släppa sina siffror, förstås - inklusive The New Yorker, People och Esquire - men siffrorna vi har verkar vara vilket tyder på en trend av allmän nedgång efter en kort explosion av spänning.

IPAD tidningen försäljningssiffrorna pekar brant nedgång under några korta månader som ursprungligen visades på Engadget på Wed, 29 Dec 2010 00:21:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Electronista | källa WWD | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar