måndag 24 januari 2011

Computer Incident Response och Product Security

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/5Mgm6AHSFbY/Computer-Incident-Response-and-Product-Security:
brothke skriver "När någon ringer 911 i panik för att rapportera en nödsituation, inom sekunder avsändaren vet var samtalet kommer från, och hjälp är ofta bara en bit bort. När det gäller incidenter datasäkerhet, ofta företag är inte lika motståndskraftig deras förmåga att snabbt reagera. Ta till exempel TJX Cos dataintrång, där osäkra trådlösa nätverk var äventyras i månader, avslöjar miljontals personakter, innan de utpekades och slutligen säkrat. När medvetna om problemet, tog det TJX en ytterligare några månader tills situationen var helt under kontroll och säkrade. I Computer Incident Response och Product Security, författare Damir Rajnovic ger läsaren en bra och praktisk handledning för grunderna i att bygga och driva ett säkerhetsteam incidenthantering. Boken är inriktad på att få läsaren upp farten så fort som möjligt och är späckad med värdefull verkliga och förstahandsinformation vägledning. " Läs vidare för resten av Ben: s granskning.

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar