måndag 3 januari 2011

Hur du bevisar Software Testing sparar pengar?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/4Umxvq3iUe8/story01.htm:
cdman52 skriver "Jag jobbar på ett litet företag inom mjukvaruutveckling. Vi har en app som används av ett par hundra klienter och utvecklades från början av några undergrads cirka 10 år sedan. app är samling av cirka 25 utvecklare preferenser och idéer. Testing var inte en inledande oro eftersom det skapades som en intern ansökan, antar jag. Hur som helst är app nu stora och används flitigt. del av mina uppgifter är att rätta fel användare hitta, jag är på ett lag med några andra människor och minst en gång var 2-3 månader jag ser lite bugg jag fast kommer tillbaka, och jag kan bara anta att det är för att vi inte har en formell testsvit. ägaren inte vill investera tid och pengar i att få en ställa upp, men jag är säker på att i det långa loppet att det skulle spara tid och pengar. Kan någon ge förslag på hur att övertyga ägaren att inrätta en testsvit är i hans eget intresse? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar