torsdag 20 januari 2011

Hur förvarar du dina personliga bilder?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/UWxDGQyaDy8/story01.htm:
mxhf skriver "Jag kom tillbaka från en fyra veckors semester till Mexiko. Detta är det land för Aztekerna och Maya ruiner och vi besökte massor av dem. Självklart tog vi tusentals bilder med två kameror. med kom hem inser jag att min hårddisk inte har tillräckligt med utrymme kvar för att hålla ytterligare 16GB som jag samlat på andra sidan av jordklotet. Nu är min hårddisk redan 250GB. Jag arbetar uteslutande på en bärbar dator och inte vill ändra på detta. Jag vet att det större diskar idag. Men jag tänkte att det är dags att äntligen flytta min bildsamling från min laptop till någon annanstans. Men var ska jag gå? Så, hur gör du lagra dina fotosamlingar? Och hur håller ni säkerhetskopior?. Detta är naturligtvis bilder som jag vill behålla för mitt liv. Så behöver för att överleva bränder, inbrott, etc. Jag tror att mängden data jag har regler lagringsutrymme online ut. Ska jag bara få två USB-diskar och lämna en ? på en rimligt spara plats jag tror att detta måste vara ett vanligt problem idag Och ja -? innan du frågar - Jag vet att det första du bör göra är att gå igenom din samling och dumpa vad som inte är värt att hålla ".

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar