tisdag 11 januari 2011

Playmate Bild från Apollo 12 på auktion

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/mtJOdUv6OjM/story01.htm:
Kilrah_il skriver "När Apollo 12 besättningen lämnade jorden för en resa till månen, har de inte vet att den markpersonal gömde en överraskning i en av skåp kommando-modul. En kalender foto av playboybruden DeDe Lind Nu detta kort erbjuds för auktion, efter att ha hållit i den personliga samling av kommando-modul pilot Richard Gordon, som lagt till följande memo: "Härmed intygas att den medföljande 4,5" x 6.25 "cue-kortet gjorde verkligen följa mig på min resa till månen i Command Module Yankee Clipper ombord på historiska Apollo 12 månlandningen uppdrag. Detta cue-kort, som flög med mig till månen, har varit i min ensam innehar och en del av mitt personliga utrymme samling sedan min återkomst från månen 1969 ombord America's andra månlandningen uppdrag, och det är fortfarande en av alla tiders största Apollo era astronaut "Gotcha's!" "För dem som är intresserade, är det lägsta budet $ 1000." Varning, innehåller pixelated nakenhet.

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar