onsdag 30 mars 2011

Game Devs Väg I På Windows Phone 7

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/3McEaWD14ss/Game-Devs-Weigh-In-On-Windows-Phone-7:
Den mobila spel industrin har exploderat de senaste åren, driven till stor del av titlarna byggda för IOS och Android. The Guardians spel blogg beslutat att utreda för-och nackdelar med Windows Phone 7 som ett spel utvecklingsplattform medan den kämpar för att fånga upp till sina föregångare. "... Den enkla överföra kod mellan WP7 och Xbox, plus mängder av online tutorials, bibliotek och gemenskapsstöd, är en enorm fördel, särskilt för mindre och mindre erfarna team. ... Precis som med Xbox Live Arcade, konsolens nedladdningsbara spel service, erbjuder Windows Phone 7 en kurator erfarenhet, vilket innebär att Microsoft kontrollerar kvaliteten på spelen som finns på enheten. ... [Steven Batchelor-bemanningen på Nerf Spel säger] "App Hub erbjuder ett bra system för kollegiegranskning, där andra utvecklare uppmanats att checka över ditt spel. Detta bidrar till att filtrera ut både låg kvalitet och bugg-ridit titlar. Vi är alltid ges en viss kvalitet att sträva efter. När det är kom förbi här skedet finns det också en chans att Microsoft lägger veto mot dina spelet igång på plattformen. slutändan förhindrar marknaden att översvämmas, men över detta, det verkar vara ett lager av spel genom stora förlagen (EA, etc) som bara går förbi de mindre utvecklarna i kön. Detta är den största nackdelen av systemet. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar