onsdag 30 mars 2011

Newspaper Plagiarizes Blogg, gliringar Real Författare

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Dsy9V8IS3FI/Newspaper-Plagiarizes-Blog-Taunts-Real-Author:
iandennismiller skriver "Jag har hållit ett öga på denna viral marketing kampanj kallad Petite Lap Giraffe. - Det är DirecTV annonser med den ryska killen och den lilla giraffen jag var ganska snabb att avslöja förekomsten av giraffer, så många människor har besökt min blogg som följd. Idag märkte jag en New-York-området tidningen som representerades min forskning som sina egna, så jag bad dem att länka till min blogg (dvs ge erkännande). Vad hamnade händer perfekt illustrerar att tidningar förstår bara inte hur Internet fungerar ... "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar