onsdag 30 mars 2011

Google anställer Java grundare James Gosling mitt Oracle överträdelse kostym - ah, Snap!

Intressanta nyheter på webbadressen:http://www.engadget.com/2011/03/29/google-hires-java-founder-james-gosling-amid-oracle-infringement/:
Och kriget lön på ... Vi har varit rapportering om visningen mellan Oracle och Google över Java-relaterade patentintrång sedan starten , och nu El Goog kastar lite extra spänning in i striden genom att anställa Java grundare och tidigare vice VD för Sun Microsystems, James Gosling . När Oracle förvärvat sön förra året, Gosling, som vägrade att delta, var inte blyg för att framföra sina synpunkter, ringer Oracles Larry Ellison "Larry, Prince of Darkness". På ett inlägg på hans blogg, som sedan kraschade, Gosling var vag om sina nya arbetsuppgifter säger bara, "jag vet inte vad jag kommer att arbeta på. Förväntar jag mig att det kommer vara lite av allt, kryddat med en stor dos grinig surkart. " Det är precis den typ av smacka talar detta slagsmål behövs för att hålla det intressant. Leve James Gosling!

Google anställer Java grundare James Gosling mitt Oracle överträdelse kostym -, snap! Ah ursprungligen visades på Engadget on Tue, 29 Mar 2011 18:53:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Wall Street Journal | källa CNET | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar