lördag 9 juli 2011

Fråga Slashdot: att leva utan internet At-Home Access?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Goq8wRIVNj8/Ask-Slashdot-Living-Without-Internet-At-Home-Access:
En anonym läsare skriver: "Jag har bestämt att Internet inte längre en positiv inverkan på mitt liv, och är intresserad av att dra in min tjänst. I syfte att inte avstå från alla digitala bekvämligheter, jag planerar att starta ett litet intranät, hosting några resurser att jag tror att jag skulle vilja ha tillgång till regelbundet (t.ex. en text dump av Wikipedia). Jag ska också fortfarande ha tillgång till internet på mitt kontor, och har lätt tillgång till allmänna Wi-Fi . på bibliotek och kaféer Mina frågor är alltså:?? Har någon erfarenhet av att leva utan internet Vilka stora olägenheter har du stöter Vilka resurser ska jag sätta på mitt intranät Finns det något jag är över "?

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar