måndag 11 juli 2011

HTML5 Game Maker ser ut att Transcend Sleepy Chrome Försäljning Web Store på Ios

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/YDL7kZ-3usc/:

Ungefär ett år sedan, förlorade decenniet spel , en tidig start spelutveckling baserat i Palo Alto, in Boing Boing: s "Spel inspireras av musik Contest" . Den skapade ett spel som heter "Onslaught! Arena ", ett beroendeframkallande 16-bitars-arkad-stil, HTML5-endast fantasin shoot 'em up. Spelet var tillräckligt populär för att Google gjort det en lansering titel för Chrome Web Store tillbaka i december.

Men bortsett från aggressiv nerladdning av Chrome Angry Fåglar (som nu är onåbar för mig på Chrome, förresten), har försäljningen inte precis blivit uppförstorade .

Som ett resultat har förlorat årtionde Spel grundare Geoff Blair och Matt Hackett ivriga att gå efter IOS marknaden, men som skaparna av ett HTML5-enda spelet, de var först omintetgjordes av att HTML5 inte riktigt har fått upp farten (bokstavligen / bildligt talat) på mobila enheter eller tablets, tack vare en mångfald av prestanda och ljudproblem. En av de attraktioner att byggnaden i HTML5, sade de, är dess portabilitet, och de fann det enkelt att flytta Onslaught! till Mac App Store för skrivbordet.

Men var HTML5, åtminstone när de började, en bomb på IPAD, eftersom de kunde bara spela en ljudfil i taget, erfaren frågor latens, och så vidare. Även ljud i HTML5 är inte en lätt djur att brottas med i första hand, har HTML5 sett snabbt utvecklare antas under de senaste månaderna, och tekniken blir mer och mer optimerat varje dag, som stöd för framväxande webbteknologier fångar upp på mobil och andra enheter. "HTML5 är framtiden för webbinnehåll, och vi avser att vara på bottenvåningen när det kommer till spel", sa Blair.

Så medan Onslaught! om Chrome är bra för att spela spelet på en stationär eller bärbar dator, skulle laget har i stort sett att skriva om sina HTML5 spelet helt och hållet var de för att optimera det för mobil, speciellt iOS. Och eftersom de inte är exakt i jämnhöjd med kontanter från CWS försäljning, en tid sparare är kritisk. För att lösa sina mobila elände, förlorat årtionde valt att samarbeta med Game nedläggning, en start vi skrev om i februari , att bli den första licenstagare av spel Stängning mobila HTML5 motor.

Med hjälp av start teknologi, är förlorat årtionde idag släppa en fullfjädrad version av Onslaught! för IOS, utan att behöva skriva om spelet. Enligt Blair, var utvecklingen dags för lanseringen på Ios minska med 75 procent, och som ett resultat, kommer de att kunna lansera en kommande Android-version nästa vecka.

Vad mer, har de kunnat lägga till några uppgraderingar till spelet för iOS utsättningen, inklusive en mycket större spelområdet, fyra nya miljöer, en ny "Stage Select" för att förbättra spelets tempo och åter spelbarhet, en " Shop ", som har en HTML5, handskar, stövlar hastighet, Guld Armor, vässt Stone och mer, och två typer av kontroller.

Tillbaka i maj, visade Game Stängning sin HTML5-baserad plattformsoberoende teknik multiplayer spel på Google I / O, i form av "Popstar försvar", skapat ett spel specifikt för konferensen att visa att det faktiskt är möjligt att skriva en enda HTML5 spel som fungerar i olika webbläsare, Ios, Android, tablets och allt. Förlorat årtionde gör detsamma, och med Facebooks "Projekt Spartan" på vägen, enligt uppgift för att få sociala nätverk jätten i HTML5 spel på mobilen, utvecklare som förlorat årtionde är väl positionerade för att göra just t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar