lördag 30 juli 2011

Hur fan är det mitt fel?

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/BNZJP5Ec-yo/:

Du har säkert hört talas om Airbnb fiasko - är döpt # ransackgate av några - som blivit exploderande de senaste dagarna. Om du inte är bekant med historien, omfattas vi först det här , och det finns några fantastiska källmaterial från den kvinna som hem genomsöktes och rånad här och här .

Idag Y Combinator grundare (och Airbnb investerare) Paul Graham skrev detta :

Jag har precis lärt mig mer om denna situation, och det visar sig Airbnb har erbjudit att fixa det, från början. Från början erbjöd sig att betala för att få henne en ny plats och nya grejer, och göra allt annat hon ville.

Berättelsen Arrington skrev igår om Airbnb inte erbjuda hjälp var skitsnack. Han frågade företagets talesman vad Airbnb gjorde att hjälpa henne. Talesmannen, som hade fått höra av sina juridiska ombud att han inte kunde gå in på detaljer om att på grund av det prejudikat som sade "Jag kan inte kommentera det." Så Arrington, i typisk Arrington mode sa "Tja, om du inte berättar mig kommer jag att skriva att du inte är villig att göra något för henne. "Och det gjorde han. Verkligen inte cool.
Jag har talat med Airbnb killar och de redan gör allt de kan göra för att hjälpa denna kvinna.

Även om du inte tror att de är trevliga killar (som de är bland de finaste av alla människor vi har finansierat), tror ni verkligen att de är så dumma att de inte inser att det inte är värt det dåliga PR till spara pengar och ansträngning i denna situation?

Några tankar:

1. Vad i helvete?

2. Airbnb är Christopher Lukezic berättade på onsdagen att bolaget inte var ansvarigt för EJ: s förluster, att de är bara en tjänst för att matcha människor och att de hjälpte polisen att hitta de människor som gjorde detta. Detta var på skivan, och det var ett samtal vi mailade om först. Jag ville inte ta honom med överraskning. Och jag läser detta tillbaka till honom innan jag postade.

3. Paul Graham säger istället "Talesmannen, som hade fått höra av sina juridiska ombud att han inte kunde gå in på detaljer om att på grund av det prejudikat som sade" Jag kan inte kommentera det. "Så Arrington, i typisk Arrington mode sa" Tja, om du inte berätta för mig kommer jag att skriva att du inte är villig att göra något för henne. "Och det gjorde han. Verkligen inte cool.

Det är en lögn. Vad han sa är vad jag skrev i nr. 2 ovan, och vad som var i det ursprungliga inlägget.

4. Efter offentliggörandet av att Post, som kallas Airbnb Brian CHESKY mig och jag uppdaterat det inlägget med sina kommentarer, att nämna att det fanns en del missförstånd. Jag retweeted att det fanns en viktig uppdatering, och lagt en fet rubrik i toppen av inlägget nämna uppdateringen.

5. Jag lade sedan en annan uppdatering, ett mail från Lukezic. Och en annan uppdatering som pekar på en gäst post från CHESKY i frågan. Det är absurt att tro att jag gjorde upp de uttalanden som Lukezic gjorde för mig i vår första intervju. Det var inte ens riktigt relevant för berättelsen.

6. CHESKY tackade upprepade mig för uppdateringar via e-post och på telefon. Om Lukezic vill offentligt kalla mig en lögnare, bör han göra det direkt.

7. Jag har sett detta exakta beteende före med Scamville grejer för ett par år sedan.

Det verkliga problemet här är inte någon mixup i kommunika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar