måndag 29 augusti 2011

Motiv: Steg för steg: Kör nya Media Center-programvara på din ursprungliga Apple TV

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/rDHrK8uJ6mE/how-to-put-boxee-or-xbmc-on-your-original-apple-tv.ars:

För mig, skaffa nya prylar är smärtsamt enkelt, lossning gamla är svårare. Det förutsägbara resultatet: en garderob, garage eller källare full av åldrandet men inte riktigt föråldrad teknik. Som en Ars läsare kan du relatera förmodligen.

Jag sprang nyligen in i min första generationens Apple TV under en vattenaktiviteter expedition i djupet av mitt hemmakontor garderob. Efter uppgradering till en andra generations Apple TV förra året hade jag faktiskt glömt bort den gamla var där inne. Återupptäckten piqued min nyfikenhet. Fast jag har länge undvikit att utföra jailbreaks på min Apple-produkter, gav den gamla Apple TV mig en chans att ta reda på vad jag kunde titta på denna sak förutom iTunes-innehåll.

Du kan faktiskt titta på alla typer av annat innehåll på en gammal Apple TV om du är villig att mixtra. De två mest populära programvara gränssnitt är en version av Boxee och en version av XBMC, både avsedda för det ursprungliga Apple TV. Här erbjuder jag dig en krönika om mina egna erfarenheter att inrätta dessa båda lösningarna, och visar hur du gör detsamma.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar