torsdag 29 september 2011

Fråga Slashdot: bästa långsiktiga Video / Bild Förvaring?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/soXA6hx92p4/Ask-Slashdot-Best-Long-Term-VideoPicture-Storage:
Första gången accepterade Inlämnare (och första gången förälder - Grattis). SoylentRed skriver "Jag har nyligen fått mitt första barn, en underbar frisk dotter som nu är drygt 6 månader gamla Som man kan förvänta sig, har vi ett överflöd av bilder och . videor, och har börjat repa våra huvuden om det bästa sättet att lagra dessa filer och säkerhetskopiera dem långsiktiga Mina föräldrar har bett oss (roliga är att det var min mamma - den minst tekniskt kunniga personer bland vår familj) vad vår plan är att se dessa filer sparas och är tillgänglig för henne när hon är äldre - vilket fick mig att inse att vi egentligen inte har en bra plan vi använder för närvarande TimeMachine på min frus MacBook Pro,! för nu gör vi . OK med det som en back-up Men mina föräldrar har erbjudit sig att betala för något som kan vara en bättre lösning Vi skulle kunna bränna DVD-skivor -. men det är jobbigt och får vara en smärta som vi skulle behöva för att backa upp dem ( eller kopieras igen) dem varje år eller så för att vara säker på att vi inte lider av förnedrande DVD. Är vår bästa alternativet just nu för att plocka upp två hårddiskar, säkerhetskopiera alla våra bilder och videoklipp till den första och sedan använda en 3: e parts App för att spegla att köra till den andra bara i fall en av dem craps ut? Finns det en online-lösning som skulle vara bättre? Vi är fortfarande några år bort från att ha råd med DVD / CD-skivor som är 100 + år skivor . Finns det en bättre lösning har jag inte tänkt på? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar