tisdag 4 januari 2011

Hur man gör en bra Gaming Sequel

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/fC5ZPDypamQ/story01.htm:
Kantor48 skriver "I dagens värld av råmark spel uppföljare och mättade franchise, ser Arthur Kabrick på de bästa och sämsta uppföljare i modern tid, och jämför de förändringar de har gjort av formlerna av deras spelserier. Genom att göra detta kommer han upp med en lista över lärdomar att alla spelutvecklare att skapa en uppföljare skall följa, om det alls är möjligt, för att säkerställa att det nya spelet är ett steg upp, snarare än ett steg åt sidan eller som i vissa fall, ett steg ner. Kriterierna omfattar att se till spelet spenderar inte alltför mycket tid på utveckling, uppdatering teknik, och försöker inte ändra utvecklingsteamet, samt vara försiktig med att ändra de grundläggande formeln så mycket att fans av serien är alienerade. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar